Jak nakłonić dzieci do większej aktywności fizycznej? Cz. 2

To może być dużo łatwiejsze niż myślisz. Dzieci mogą zmienić swoje nawyki znacznie łatwiej niż dorośli, a jeśli jesteś mądry, możesz łatwo zainspirować je i zmotywować. Oto 5 sposobów na rozpoczęcie:

Istnieje kilka popularnych zabawek dla dzieci, które doskonale nadają się do utrzymywania ich w formie. Dwa z najlepszych to skutery i rowery biegowe. Hulajnogi istnieją od wieków, ale współcześni producenci nadali im zwrot i sprawili, że będą fajne dla dzieci. Z drugiej strony rowery biegowe to nowszy dodatek do świata zabawek. Świetnie nadają się do przyzwyczajenia małych dzieci do balansowania, zanim przejdą na rower. Żaden przedmiot nie jest tak drogi, a mówimy o zdrowiu Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko może się dobrze bawić, będąc aktywnym, warto.

Wsiądź na rower (i bądź wzorem do naśladowania). Możesz zrobić dzieciom przerwę w graniu na tablecie (naprawa tabletów parę razy na rok spadnie do minimum)

Jeśli nikt inny w rodzinie nie zachowuje formy, to nic dziwnego, że dziecko nie. Wszyscy wiemy, że młodsze dzieci uczą się naśladując, ale starsze też. Jeśli obawiasz się, że Twoje dziecko nie jest wystarczająco aktywne, to pierwsze pytanie, które należy zadać, brzmi „czy ty?”. Spójrzmy prawdzie w oczy, większości z nas przydałoby się więcej ćwiczeń, więc to jest Twoja szansa. Dopasuj się do siebie. Wybierz coś, co sprawi ci przyjemność (np. Pływanie lub jazda na rowerze) i zamień to w cotygodniowy rytuał.

Nie potrzeba wiele, aby rozpalić naturalne pragnienie aktywności dziecka, ale musisz dać mu możliwości odpowiednie do wieku. Spróbuj nakłonić dziecko do zrobienia czegoś, co jest zbyt zaawansowane lub zbyt łatwe, a po prostu będzie sfrustrowane lub znudzone. Nie próbuj namawiać swojego siedmiolatka do biegu na odległość 3 mil lub korzystania z domowej siłowni. Zamiast tego zapewnij mu piłkę nożną lub hulajnogę.

Dodaj komentarz